ZAKÁZANÉ REKLAMY

Proč jsou některé reklamy zakázané? Všechny reklamní agentury znají zákon o reklamě a přesto dochází k tomu, že po zveřejnění, musí být reklama stažena. Poslední vlna globalizace sebou totiž přinesla i politickou korektnost, která je bohužel zhoubou pro mnohé reklamy, které se však díky tomu stávají ještě více populárnější virální reklamou.

Politická nekorektnost zahrnuje: sexismus, rasismus, etnocentrismus, antifeminismus

Zakázané reklamy

1. Sexismus

Politicky nekorektní reklama, která propaguje zateplení domu dvěma zamilovanými muži.

2. Rasismus

Politicky nekorektní reklama, která vyobrazuje černé pivo jako černou ženu.

3. Etnocentrismus
Po stížnostech polského velvyslanectví byla tato reklama stažena a prohlášena za zakázanou, protože ukazuje, jak jsou polské výrobky na českém trhu nekvalitní. Tedy to, že mobil od polského prodejce (Jakub Žáček) hned jak ho chytil lyžař (Ivan Trojan) praskl.

Stejně by v dnešní době dopadla i kultovní reklama Bobika na Centrum.cz, která ukazuje, že čínská kultura má odlišný jídelníček.

4. Antifeminismus

Tato reklama nebyla oficiálně prohlášena za zakázanou, ale byla nominována na cenu Zlaté prasátečko za politickou nekorektnost. Vyobrazuje ženu jako neschopnou platit za své potřeby.