JACOBS – Sněte s otevřenýma očima!

Pracovnice v továrně držící zelený hrnek.

Značka: Jacobs
Produkt: Jacobs Gold
Název reklamy: Sněte s otevřenýma očima!
Demografická segmentace:
ženy (25-40 let), SŠ vzdělání, nízký příjem
Rok: 2016

Hned na začátku se ocitáme v ponuré staré továrně na balení jídla, kde jsou všichni zaměstnanci oblečení do vínového stejnokroje s bílými zástěrami a síťkami na vlasy. Hlavní představitelkou TV spotu je mladší žena jménem Eva, která si během své práce stírá pot z čela a dává tak najevo svoji únavu. Avšak je oznámena přestávka. Spatřujeme Evu už s připraveným zeleným šálkem kávy a vedle ní je jasně ozářená dóza na novou Jacobs Gold. Společně s jemnou párou z hrníčku, můžeme spatřit drobnou zlatavou animaci, která má představovat ono výjimečné aroma. Hlavní představitelce stačí jediné přivonění, aby konečně pořádně otevřela oři a začala si plnit svůj sen. Následně tedy odhazuje stejnokroj a pomocí zdvižného háku zamíří vstříc slunečnímu svitu. Vyskočí střešním oknem a sklouzne se pryč z továrny. V další scéně už sledujeme, jak Eva míří na korbě postaršího auta společně s naloženým nábytkem. Po projížďce starým městem, Eva seskočí z korby auta a ocitá se před zavřeným obchůdkem, který je porostlý břečťanem. Nábytek se pomocí další animace přesune s ní. Ze starého obchodu na oblečení se rázem stává úspěšná útulná kavárnička. V závěru nám režie konečně dopřeje pohled na to, jak si Eva poprvé dopřeje doušek kávy Jacobs Gold.

Dále přebírá otěže mužský hlas, který nám v závěru ještě předvede nabídku nových produktů na zeleném pozadí. TV spot „Sněte s otevřenýma očima!“ končí zazněním klasického sloganu značky Jacobs – THE MAGIC AROMA.

Reklama tak díky příběhu vyvolá emoce a na konci s nimi spojí produkt.

1.1 Subjekt

Subjektem v této reklamě je mladší žena, jejímž výrazným rysem jsou zrzavé vlasy a zelené oči. Dalo by se o ní říct, že díky její výrazné mimice působí fotogenicky a energicky.

a) Oblečení č.1: vínový stejnokroj s bílou zástěrou, který postaršuje

Vínová barva v tomto případě působí spíše chladně. Přesto bychom v ní měli hledat významy jako: změna, radost z rizik, spontánnost, impulzivnost. Oděv vínové barvy je však překryt bílou zástěrou. Bílá barva oděvu i místnosti by snad mohla představovat jistotu a poslušnost.

b) Oblečení č.2: žlutooranžový svetr se zelenými kalhotami, které ladí k hrníčku

Celý druhý outfit herečky působí energicky (pro nápoj jako káva je to ideální). Žlutooranžová má mnoho významů jako: zábava, zvědavost, umění. Psychologickým efektem žluté barvy je vyvolání chuti. Podobný vršek použit ve spotu na ledové espresso Tassimo s K. Leichtovou a M. Pyco Rauschem v roce 2013. Tmavě zelené jsou kalhoty herečky i hrníček s kávou. Tato barva, která je hlavní barvou značky Jacobs, takže má odrážet filosofii celého brandu. Můžeme v ní najít význam jako důvěra, družnost, ale především smyslnost. Druhý outfit hlavní představitelky má barvy stejné jako celé značky.

Natáčení pro slečnu asi nebylo tak lehké, jak se může na první pohled zdát. Během natáčení se herečka musela udržet na zdvižném háku, kde se jí štáb snažil dopřát alespoň trochu pohodlí pomocí žlutého ručníku zavěšeného v háku. Také musela sjet po stavební skluzavce společně s hrníčkem kávy. V závěru spotu také dokázala herečka ladně vyskočit z auta s boty na podpatku.

1.2 Objekt

a) Objekt 1 – Továrna

Jedná se o velkou bílou místnost, do které se dostává jen málo slunečního světla. Zaměstnanci jsou skryti ve stínu a vypadají díky oblečení všichni stejně. Jediný kdo, se usmívá, je hlavní představitelka, ale až poté, co toto místo opouští. Tento objekt má snad za úkol, připomenout ženám jak se cítí ve své málo placeném zaměstnání.

b) Objekt 2: Město

Jízda starým města na korbě auta, představuje hledání, cestu, kterou musíme absolvovat, abychom dosáhli svého snu. Během této cesty Evě nic nebráni, což zdůrazňuje zelená barva, která vždy svítí na semaforech. Do 20 vteřinového spotu byl tento objekt vystřižen. Přece jen jakákoli cesta také představuje jakousi náročnost.

c) Objekt 3: Obchůdek

Zavřený obchůdek s oblečením, který už dávno obrostl břečťan, má pravděpodobně představovat naše sny, na které jsme již dávno zapomněli a nechali je zalehnout prachem. Renovace tohoto objektu nám však ukazuje, jak snadno se dá náš sen oživit. Stačí jen trocha ten energie navíc.

Na začátku spotu neslyšíme nic jiného než řinčení. Hlavním textem spotu „Sněte s otevřenýma očima!“ je písnička Don´t stop me now od skupiny Queen. Písnička začne hrát v momentu, kdy si hlavní představitelka přivoní ke kávě. Během poslechu je nám předložen tento text:


So don’t stop me now don’t stop me
Cause I’m having a good time having a good time
I’m a shooting star leaping through the sky
Like a tiger defying the laws of gravity
I’m a racing car passing by like Lady Godiva
I’m gonna go go go
There’s no stopping me


Tak mě teď nezastavuj, teď mě nezastavuj
Protože , skvěle
Jsem po nebi poskakující létavice
Jako tygr vzpírající se zákonům gravitace
Jsem auto řítící se jako Lady Godiva
Tak já jedu, jedu, jedu
Nikdo mě nezastaví

V závěru slyšíme mužský hlas bez výrazné intonace, ze kterého jde slyšet, že se dotyčný usmívá.

Nový produkt se jmenuje Jacobs Gold. Tvůrcům této reklamy se velmi povedlo, nastínit zlato (ang. gold). Zlatavé paprsky slunce v ponuré továrně dopadají jen na produkt. Až po vdechnutí aroma je ozářena i herečka. Velmi povedená je drobná zlatavá animace vycházející jako aroma z hrníčku. Tento efekt trvá během celého spotu. Tvůrci se pokusili později zdůraznit ještě víc význam zlata tím, že umístí korunku na zelený hrníček.

Celý spot je zaměřený na uvedení nového produktu na trh. Jediné, co se snad dá tvůrcům vytknout je, že trochu pozapomněli na zdůraznění, od jaké značky produkt je. Později se to pokusili napravit umístěním loga na hrníček místo korunky. Také těsně před tím, než se rozezní song, ženský hlas, vysloví název značky.

Zrzavá žena se síťkou na vlasech držící zelený hrnek.
Mladá žena v zástěře držící zelený hrnek.
Pracovnice v továrně držící zelený hrnek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *